Adoptujte na dálku!

Postup je jednoduchý! Udělejte několik snadných kroků a pomozte konkrétnímu dítěti v jeho vzdělávání.

PODPOŘTE STUDENTY Z INDIE A AFRIKY!

Chtěl/-a bych podporovat ve vzdělání malého žáčka, ve vaší nabídce však převládají starší studenti. Proč bych měl/-a věnovat svou podporu jim?

Studenti zapojení do Adopce na dálku® pocházejí ze sociálně slabých rodin. Navzdory jejich nevýhodné startovací pozici se mezi nimi najdou i opravdu nadaní mladí lidé. V naší databázi naleznete ty z nich, kteří přišli o svého dárce, a kteří bez pomoci zvenčí nebudou moci svá studia dokončit. Dosažení vyššího vzdělání má přitom vliv nejen na samotného absolventa, ale i na rozvoj celého regionu, v němž žije.

… a několik důvodů, proč PODPOŘIT STUDENTY navíc:

  • podpora studentů trvá kratší dobu
  • pravděpodobnost, že absolvují svá studia úspěšně, je vyšší
  • jejich podpora začíná na 410 korunách měsíčně

Strana číslo   1    2    3    4    5    6    (7)    8    9    10    11    12    13    

V databázi máme 37 dětí z Indie, 52 dětí z Ugandy, 17 dětí ze Zambie, 16 dětí z Běloruska.

Výběr země:   pohlaví:   věková kategorie:   ostatní:

Vašemu dotazu odpovídá 121 dětí z databáze.




Crasta Rishon

Stát: India  
Roční příspěvek: 4900 Kč pohlaví: chlapec věk: 5
Rodiče: oba sourozenci: 1    
Škola: St. Monica school, Kumbla
Chce být: učitelem
Zájmy: hazení míčem
O dítěti: Rishon rád zpívá, písničky, které se naučí ve škole, poté zpívá i doma. Tráví čas se svými kamarády ze sousedství a hrají společně různé hry. Rishon chodí rád na procházky se svými rodiči. Během vánočního období si užívá zdobení vánočního stromu hvězdami a barevnými světýlky. Mluví místními jazyky Malyalam, Tulu, Konkani, Kannada a učí se angličtinu, která ho velmi baví. Kdykoli má čas a příležitost, snaží se trénovat si psaní a čtení v anglickém jazyce.
Poznámky: Rodina se denně setkává na večerní modlitby, večeří společně a poté si ještě povídají. Matka je součástí místní svépomocné skupiny, která sdružuje především ženy a pomáhá jim začít malé podnikání udržitelným způsobem a zapojuje se také do aktivit místní farnosti. Místní škola je 5 km od jejich domova. Rodina by chtěla podpořit děti ve studiu, aby mohly mít lepší příležitosti v pracovním i osobním životě. Bydlí v domě, který je postaven z bláta, proto by si přáli postavit lepší.
     

D`Souza Vinola

Stát: India  
Roční příspěvek: 4900 Kč pohlaví: dívka věk: 7
Rodiče: oba sourozenci: 1    
Škola: Shree Sharadamba Aided upper Primary School, Sheni
Chce být: učitelkou
Zájmy: indoorové sporty
O dítěti: Vinola ráda maluje podle předlohy z knih a snaží se kresbě věnovat každou volnou chvíli, maluje hlavně scenérie. Čas tráví ráda i sama v přírodě nebo se svými kamarády ze sousedství, se kterými hraje nejrůznější kolektivní hry, které ji nejvíc baví. Když má narozeniny a celá rodina slaví, tak se Vinola cítí opravdu šťastná a spokojená. Každou něděli chodí do kostela a pravidelně se účastní i katolické školy. Mluví místními jazky Konkani, Kannada and Malyalam languages.
Poznámky: Rodina se denně setkává na večerní modlitby, večeří společně a poté si ještě povídají. Celá rodina se také zapojuje do aktivit místní farnosti. Matka je součástí svépomocné skupiny, která sdružuje především ženy a pomáhá jim začít malé podnikání udržitelným způsobem. Škola je skoro 2 km od jejich domu. Rodina má čtyři členy - otce, matku a dvě děti. Momentálně bydlí v malém domě s jednou místností, do budoucna by si přáli postavit o něco větší dům. Jenom otec pracuje, je to pro rodinu jediný zdroj přijmů, proto je náročné podporovat děti během studia.
     

Vareda Joshan

Stát: India  
Roční příspěvek: 4900 Kč pohlaví: chlapec věk: 6
Rodiče: oba sourozenci: 3    
Škola: ALP Vidyodaya School Pavur
Chce být: policistou
Zájmy: tancování a hraní her
O dítěti: Joshan velmi rád tancuje. Zúčastnil se i několika tanečních soutěží pořádaných ve škole. Rodičům je velmi vděčný a je šťastný, když mu koupí jednou za čas nějakou hračku. Velmi si užil první den ve škole, byl to pro něj velký zážitek. Joshan je velmi učenlivý a snaží se zapamatovat si a naučit se vše, co ho ve škole učí. Během přestávek tráví čas s kamarády, se kterými se vzájemně dělí o sušenky a svačiny. Plynně mluví místními jazyky Kannada a Tulu.
Poznámky: Rodina se pravidelně schází na večeři. Celá rodina se také zapojuje do aktivit místní farnosti. Matka je součástí svépomocné skupiny, která sdružuje především ženy a pomáhá jim začít malé podnikání udržitelným způsobem. Bydlí přibližně 3 km od Joshanovi školy. Rodina má šest členů - otec, matka a čtyři děti. Otec jako jediný pracuje, tudíž veškeré náklady jsou pokryty pouze z jednoho příjmu. Joshanův bratr má problémy se srdcem. Jejich dům není zcela dokončen, proto by si rodina přála v budoucnu dům plně dostavit.
     

Tuhto Daniil

Stát: Bělorusko  
Roční příspěvek: 6900 Kč pohlaví: chlapec věk: 15
Rodiče: oba sourozenci: 1    
Škola: střední škola č. 38 Vitěbsk
Chce být: podnikatelem
Zájmy: společenské hry, zejména hra dáma, výtvarná tvorba
O dítěti: Danil je aktivní, zodpovědný, společenský, kamarádský a dobromyslný chlapec. Ve škole je lídrem a nevadí mu pozornost ostatních. Má dobrý prospěch a nejvíce jej baví vytvarná a pracovní výchova. Doma pomahá mamince s úklidem bytu a rád venčí psa.
Poznámky: Jedná se o neúplnou rodinu složenou z matky a dvou dětí. Matka pracuje jako pomocná vychovatelka ve školce. Starší bratr ukončil lyceum a v současné době pracuje na stavbě, bydlí již samostatně. Daniil spadl v roce 2015 z hrazdy a utrpěl penetrující traumatické poranění mozku. Po úrazu ztrácel zrak (viděl pouze v jedné barvě), selhávaly mu nohy a dostavila se částečná ztráta paměti. Jeden rok a čtyři měsíce strávil kvůli nemoci doma. Nyní chodí do školy, ale učení je pro něj těžké. Večer se učí, ráno si musí vše zopakovat, protože přes noc téměř vše zapomene. Stále užívá léky na zlepšení paměti. Nedávno u něj lékaři zjistili ned?statek vápníku. Na jeho rehabilitaci je třeba vydávat hodně peněz. Žije se jim těžce, peníze nestačí ani na jídlo. Jako rodina žijící na životním minimu dostávají potraviny z Caritas.
     
Finanční podpora programu Adopce na dálku v Bělorusku je zaměřena nejen na vzdělávání dětí, ale i na pomoc jejich sociálně slabým či jinak znevýhodněným rodinám. Svým zaměřením umožňuje úzký kontakt mezi dárcem a podporovaným dítětem/jeho rodinou.

Steven Mulusa

Stát: Zambia  
Roční příspěvek: 8000 Kč pohlaví: chlapec věk: 8
Rodiče: oba sourozenci: 4    
Škola: Rodwell Mwepu Primary
Chce být: horník
Zájmy: fotbal, hry s kamarády
O dítěti: Mulusa doma nejčastěji pomáhá s mytím nádobí a velice rád hraje s přáteli fotbal. Až dokončí školu, rád by se stal horníkem, protože by jej bavilo řídit velké nákladní automobily.
Poznámky: Mulusa bydlí se svou rodinou v třípokojovém domě. Oba rodiče pocházejí z velmi chudého prostředí, nemohli chodit do školy a zůstali negramotní. Je pro ně velmi těžké najít dobrou a stálou práci. Příjmy matky z prodeje uhlí zpravidla pokryjí pouze základní potřeby rodiny a na školní poplatky mnoho nezbývá. Aby zlepšili svou finanční situaci pěstují pro vlasntí spotřebu zeleninu.
     

D`Souza Dinson

Stát: India  
Roční příspěvek: 4900 Kč pohlaví: chlapec věk: 6
Rodiče: oba sourozenci: 2    
Škola: Shree Sharadamba Aided upper Primary School , Sheni
Chce být: učitelem
Zájmy: indoorové sporty
O dítěti: Dinson je velmi šikovný, hezky maluje a vybarvuje obrázky, rád se tomu věnuje ve svém volném čase. Rád tráví čas v přírodě nebo se svými kamarády ze sousedství, kde hrají nejrůznější hry. Ostatní děti ho mají rádi, protože je klidný a má přátelskou povahu, rád se s ostatními podělí o své hračky. Je poslušný a snaží se svým rodičům pomáhat. Mluví různými místními jazyky jako je Kannada, Konkani, Tulu a Malyalam.
Poznámky: Rodina se denně setkává na večerní modlitby, večeří společně a poté si ještě povídají. Každou neděli chodí do kostela. Účastní se také místní svépomocné skupiny, která sdružuje především ženy a pomáhá jim začít malé podnikání udržitelným způsobem. Pomáhá také při aktivitách ve své farnosti. Místní škola je přibližně 2 km od jejich domova. Rodina má pět členů - otec, matka a tři děti. Jediný otec vydělává, jeho práce je však nepravidelná a tedy i jeho příjem je velmi nestabilní. Vlastní půl akru půdy, jedná se však o těžkou půdu, kterou nelze kultivovat. Rodina je chudá a je pro ně náročné podporovat děti ve studiích.
     

Pepala Raymond

Stát: Zambia  
Roční příspěvek: 8000 Kč pohlaví: chlapec věk: 9
Rodiče: oba sourozenci: 1    
Škola: Solwezi Urban Primary Government School
Chce být: horník
Zájmy: kreslení, fotbal
O dítěti: Raymond je aktivní a mezi kamarády a v rodině velmi upovídaný. Pochází z kmene Bemba, ale umí mluvit také jazykem Kaonde, protože se jej učí ve škole. Do školy chodí s kamarády a cesta mu trvá asi 45 minut. Je členem nedělní školy a rád poslouchá biblické příběhy. Nevadí mu ani domácí povinnosti. Když je doma, rád si kreslí. Jeho oblíbeným jídlem je nshima s kuřecím masem a barvou červená a modrá.
Poznámky: Rodina žije v domě o dvou místnostech z nepálených cihel a jílu. Nemají elektřinu ani vodu. Vaří na dřevěném uhlí a v noci svítí svíčkami. Vodu přinášejí z jiného pozemku, který je poblíž. Zpravidla mají jedno až dvě jídla denně. Otec rodinu opustil, když bylo Raymondovi 6 let. Příjem matky není stabilní, protože se jí nedaří najít pravidelnou práci. Je proto pro ni velmi těžké zajistit potřeby rodiny a ještě náklady spojené se studiem.
     

K.Dodde Lakshmi

Stát: India  
Roční příspěvek: 4900 Kč pohlaví: dívka věk: 6
Rodiče: oba sourozenci: 2    
Škola: Nagasena primary school
Chce být: učitelkou
Zájmy: hra Kho -kho
O dítěti: Lakshmi je milá a chytrá dívka. Ráda chodí do školy, kde se vždy naučí něco nového, snaží se být aktivní při vyučování a doma se připravovat do školy, protože ji na tom záleží. Se svými spolužáky si ráda hraje o přestávkách a oni ji mají rádi, protože je velmi přátelská. Ve volných chvílích si ráda čte nebo zpívá a tancuje, což ji baví a dělá šťastnou. Také se snaží pomáhat svým rodičům s domácími pracemi.
Poznámky: Lakshmiho rodina je na tom finančně velmi špatně, protože žije v oblasti, kde není žádná nabídka práce a většina obyvatel je závislá na zemědělství. Půda v této oblasti není příliš dobrá a v období sucha je náročné cokoli vypěstovat a dobře prodat. Rodiče se snaží vydělat různými pracemi peníze, které však utratí na základní obživu a potřeby domácnosti. Velmi jim záleží na dobrém vzdělání jejich dětí, ale je pro ně velmi náročné podpořit je ve studiu kvůli situaci, ve které se nachází. Zapojují se do aktivit místního kostela, kam pravidelně chodí.
     

Nakintu Sarah

Stát: Uganda, East Africa  
Roční příspěvek: 7000 Kč pohlaví: dívka věk: 6
Rodiče: oba sourozenci: 4    
Škola: Uganda Martyrs P/S Kibubbu
Chce být: učitelkou
Zájmy: hraní si s panenkami
O dítěti: Sarah je prostá dívka, která se svobodně vyjadřuje vůči ostatním. Je kooperativní a velmi společenská vůči svým spolužákům. Doma je velmi nápomocná s domácími pracemi a ráda chodí nakupovat. Je velmi aktivní při hraní her a ráda na sebe bere při hrách roli matky. Ráda jí mango a chlebovník. Ráda zpívá ve třídě a miluje zpěv kostelních písní. Je sebevědomá dívka, která dokáže říct, když se jí něco líbí nebo nelíbí.
Poznámky: Sarah žije se svými rodiči, kteří vlastní dům postavený na pozemku dědečka. Otec vykonává v jejich vesnici výkopové práce, aby získal jako výměnou peníze nebo jídlo. Rodiče koupili ledničku a matka tak může prodávat chlazenou vodu nebo nápoje lidem v okolí. Rodina má pronajatý malý kus půdy, kde pěstují plodiny pro vlastní spotřebu. Pro rodiče je obtížné hradit dětem školní poplatky, děti tak musejí často zůstávat doma a nemohou se účastnit testů a dostávat vysvědčení. Někdy také musejí změnit školu, aby se rodiče vyhnuli placení starých dluhů. Vodu rodina získává z pramene a vaří na palivovém dříví v malé staré kuchyni.
     

Nagesh Soumya

Stát: India  
Roční příspěvek: 4900 Kč pohlaví: dívka věk: 7
Rodiče: oba sourozenci: 5    
Škola: Nagasena primary school
Chce být: učitelkou
Zájmy: hra Kho -kho
O dítěti: Soumya je veselá a chytrá dívka. Je velmi milá a každým dobře vychází. Díky její přátelské povaze s ní spolužáci rádi hrají hry o přestávkách. Ráda chodí do školy, kde se snaží být aktivní a dává pozor, aby se naučila nové věci, které probírají. Pomáhá také svým spolužákům s domácími úkoly. Volný čas ráda tráví v přírodě nebo zpívá, což ji jde opravdu dobře. Snaží se také pomáhat svým rodičům s domácími pracemi.
Poznámky: Soumya má velkou rodinu, společně žijí rodiče a šest dětí. Jejich příjmy jsou nízké a nepravidelné, protože nemají stálou práci. Rodiče se však snaží získat finanční prostředky, aby uživili rodinu a mohli dětem poskytnou základní potřeby. Je to milá rodina, všichni se mají vzájemně rádi a pomáhají si. Jsou zapojeni do aktivit místního kostela, kam pravidelně chodí i s dětmi. Snaží se každý den posílat děti do školy, protože jim velmi na jejich vzdělání záleží. Kvůli jejich špatné finanční situaci si však nemohou dovolit platit školní poplatky však, proto jsou často posílány domů, dokud není vše zaplaceno.
     



Strana číslo   1    2    3    4    5    6    (7)    8    9    10    11    12    13    

Další užitečné informace a odkazy:

Pokud máte jakékoli otázky týkající se Adopce na dálku®, prosíme, zavolejte nám na tel. č. 224 246 519 (po-čt 8.00–16.00) nebo navštivte Často kladené dotazy.

Databáze dětí je aktualizována každý týden. Jestliže jste zde právě nenašli zemi, ve které byste vzdělání dítěte chtěli podpořit, sledujte, prosíme, pravidelně naše webové stránky. V případě, že hledaná oblast není opakovaně k dispozici, informujte se, prosíme, v naší kontaktní kanceláři na tel. č. 224 246 519 (po-čt 8.00–16.00).